دلایل تبدیل دستگاه دیواری به سالنی در ماشین حمل خودپرداز

دلایل تبدیل دستگاه دیواری به سالنی در ماشین حمل خودپرداز

تجهیزات اضافه شده به  ماشین حمل خودپرداز

  • 1- خودپرداز سالنی
  • 2- شاسی کشی بدنه ماشین
  • 3- ریل زیرین خودپرداز
  • 4- ریل بالای خودپرداز
  • 5- صفحه زیرین خودپرداز
  • 6- نبشی های راهنمای مسیر خودپرداز
  • 7- قوطی و تسمه کشی نگه دارنده بدنه خودپرداز
  • 8- اهرم های توقف خودپرداز
  • 9- قاب بدنه تبدیل دستگاه سالنی به دیواری
  • 10- سایبان لولایی جمع شونده روی بدنه ماشین
  • 11- روشنایی بالای خودپرداز
  • 12- کرکره برقی کوچک جلوی خودپرداز

خودپرداز سالنی

امروزه جهت سرویس دهی به جمعیتهایی که دائمی نیستند و در بعضی مواقع در محلهایی جمع می شوند بهترین راه ماشین حمل خودپرداز است ، زیرا نیاز به بسترسازی و دریچه سازی مجزا ندارد و حمل خودپرداز و نصب آن کار پرهزینه ای است  و خرابی دستگاهها داخل کابین ماشین به راحتی قابل انجام می باشد.

مثال این جمعیتها  بازارهای هفتگی و جشنها و بازیهای ورزشی و مراسم های مذهبی و کارنوالها و ... می باشد.

در این ماشینها معمولا 1 تا 3 دستگاه خودپرداز نصب می گردد که در 2 طرف و انتهای ماشین قرار می گیرد.

دلایل پیشنهاد دستگاه سالنی بجای دستگاه دیواری در ماشین حمل خودپرداز:

بدلیل اینکه این دستگاهها دیواری از نوع دستگاههای سنگین است که باعث فشار زیادی به سیستم تعادلی ماشین می گردد و در دست اندازها صدمات زیادی به خودپرداز وارد می گردد ، برای این ماشینها پیشنهاد می شود از دستگاه سالنی بجای دستگاه دیواری استفاده گردد تا ماشین ها سبک تر شوند و همچنین خسارت به خودپرداز ها کمتر شود .

همچنین برای تقسیم صحیح بار در پشت کابین می توان از ریل برای جابجایی دستگاهها استفاده نمود به این صورت که دستگاهها در زمان استفاده به انتهای ماشین منتقل شود و در زمان حرکت ماشین به قسمت کابین راننده منتقل گردد تا حداقل فشار به ماشین وارد شود و بار ماشین متعادل باشد.

شاسی کشی بدنه ماشین

برای نصب دستگاه داخل ماشین حمل نیاز است تا بدنه ماشین از داخل شاسی کشی شود و بار خودپرداز در زمان جابجایی به اسکلت ساخته شده منتقل و مهار گردد. این سازه به شکل یک قفس مهار خودپرداز تبدیل می شود که دستگاه خودپرداز به هیچ وجه به طور ناخواسته از این شاسی کشی خارج نمی شود.

ریل زیرین خودپرداز

در 2 قسمت موازی زیر دستگاه خودپرداز ریل برای حرکت طولی خودپرداز قرارداده شده است که باعث حرکت در طول کابین ماشین حمل می شود .

ریل بالای خودپرداز

در سقف داخل کابین  ماشین  2عدد ریل برای کنترل حرکتهای عرضی ماشین قرارداده شده که جلوی هرگونه حرکت چپ به راست خودپرداز را می گیرد.

صفحه زیرین خودپرداز

پایه های خودپرداز باز می شود و خودپرداز روی صفحه فلزی ضخیمی که به ریل زیرین متصل است پیچ می گردد تا جلوی هرگونه حرکت اضافه خودپرداز در هنگام جلو و عقب گرفته شود .

نبشی های راهنمای مسیر خودپرداز

بر روی صفحه زیرین خودپرداز 2 عدد ناودانی به عنوان راهنمای مسیر جوش می شود و 2 عدد نبشی نیز در قسمت زمین کنار ریل به صورت طولی قرار داده می شود تا اجازه ندهد خودپرداز از ریل خارج شود.

قوطی و تسمه کشی نگه دارنده بدنه خودپرداز

چون دربهای قسمت بالا جلو و پایین جلوی خودپرداز باز و بسته می شود برای اتصال دستگاه از صفحه زیرین به ریل بالا از قوطی کشی مجزا استفاده شده است که این قوطی کشی توسط پیچ بهم وصل شده است تا در زمان خرابی و تعویض دستگاه امکان جابجایی خودپرداز وجود داشته باشد.

اهرم های توقف خودپرداز

بدلیل اینکه در دستگاه سالنی پول گذاری از قسمت جلوی خودپرداز می باشد به همین دلیل دستگاه روی ریل باید انتهای کابین به قسمت وسط کابین منتقل شود تا پولگذاری انجام شود

برای این منظوراز اهرم های نگه دارنده در ابتدا وسط و انتهای کابین استفاده می شود .

اهرم شماره 1 -ابتدای کابین ، جایی است که خودپرداز برای استفاده عمومی قرار می گیرد و این اهرم باعث ثابت ماندن دستگاه در قسمت جلوی ماشین می شود.

اهرم شماره 2- وسط کابین تعبیه شده است که برای پول گذاری پدال اهرم شماره یک  را فشار می دهیم و دستگاه را به وسط کابین  روی اهرم شماره 2 منتقل می نماییم.

اهرم شماره 3- برای حرکت ماشین زمانی که مسیرهای طولانی باید پیموده شود نیاز است تا دستگاه به داخلی ترین قسمت کابین منتقل شود و در آنجا محکم شود و بعد ماشین حمل حرکت نماید.

برای این منظور پدال اهرم وسط (پدال شماره 2) با پا فشار داده می شود و دستگاه به انتهای ریل قسمت کابین راننده منتقل می شود و اهرم این قسمت عمل کرده و دستگاه در این قسمت ثابت می شود و ماشین آماده حرکت طولانی می باشد.

قاب بدنه تبدیل دستگاه سالنی به دیواری

از آنجا که دستگاه سالنی در قسمت بالا انحنا دارد و باعث می شود فاصله بین دستگاه و دیواره های اطراف ایجاد گردد به همین دلیل برای قسمت جلو روی دیوار از یک قاب فلزی مجزا استفاده می شود .در این قسمت از دریچه فلزی استفاده می شود که این دریچه قسمتهای خم بالای دستگاه سالنی را پوشش می دهد و دستگاه هچون یک دستگاه دیواری به نظر می رسد

سایبان لولایی جمع شونده روی بدنه ماشین

بدلیل اینکه پله های ماشین حمل در زمان انتقال جمع می شود برای خودپرداز های سالنی نصب شده روی ماشین حمل از سایبان لولایی جمع شونده استفاده می شود که این سایبانها تنها با باز شدن پیچهای بالای سایبان تا ضخامت عرض 4 سانت جمع می شود و جلوی آسیبهای خودپرداز در زمان حمل را می گیرد برای قسمت جلوی کرکره برقی از سایبان لولایی با قابلیت جمع شدن استفاده می شود که ستونهای 2طرف این سایبانها جمع می شود و سقف سایبان روی ستونها قرار می گیرد که در زمان حمل و نقل پیچ های بالای سایبانها باز می شود و سایبانها به طور کامل جمع می شود و روی خودپرداز و کرکره را می گیرد.

روشنایی بالای خودپرداز

برای استفاده از خودپرداز در شب نیاز است تا از روشنایی زیر سایبان استفاده گردد که در هنگام شب توسط سنسور فتوسل روشن  می گردد و امنیت بیشتری به خودپرداز برای استفاده می دهد.

کرکره برقی کوچک جلوی خودپرداز

بین سایان و خودپرداز از کرکره برقی کوچک ریموت دار استفاده می شود تا در زمان پول رسانی و وقتی دستگاه به داخل کابین کشیده شد این کرکره باعث مسدودی دریچه گردد. در این کرکره ها از نوع تیغه های کوچک استفاده می شود.

کارشناسان ما برای خدمات رسانی در زمینه تبدیل دستگاههای سالنی به دیواری در ماشین های حمل خودپرداز مب توانند به شما مشاوره دهند.

02155449141
09120214294


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...